Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Pokemony nie mają przypisanych statystyk liczbowych, obowiązują luźne wyobrażenia o ich sposobie walki (przykład: Snorlax nie będzie biegł tak szybko jak Ponyta). Wiele zależy od tego jakie komendy wydaje im trener. Można też popracować nad jakimś elementem w sposób fabularny, np. kazać pokemonowi dużo biegać na treningach i będzie to skutkowało tym że będzie on trochę szybszy w walce, ale nie robimy żadnych liczbowych statystyk do podnoszenia.
O ewolucji pokemonów decyduje MG. MG będzie notował sobie ile razy podczas przygody dany pokemon się "wykazał" - walczył, trenował, przeżywał inspirującą przygodę itd. Kiedy takich sytuacji zbierze się wystarczająco dużo, pokemon ewoluuje.
Ataki pokemonów - podstawowa kwestia. Każdy pokemon zna kilka ataków - o tym jakie, decyduje MG. Ataki wybierane są z dostępnej "puli" kanonicznych ataków dla danego pokemona. Pokemon raczej nie nauczy się nowych ataków sam z siebie - jeśli chcecie aby wasz pupil poznał nowe ruchy, musicie go ich fabularnie nauczyć w przygodzie. Skuteczność takiej nauki zależy od szczęścia, sposobu w jaki opisujecie trening, zaawansowania ruchu oraz warunków ogólnych. Przykładowo - jeśli spotkacie trenera pokemon który ma takiego samego pokemona jak wy i jego pokemon już zna jakiś atak, to stosunkowo łatwo z jego pomocą będzie wam nauczyć tego ruchu także waszego pokemona (mając dobrego "trenera" do treningu).
Możliwe dla pokemona ataki bierzemy ze stron wypisanych w "przydatne linki". Czym wyższy ma dany atak przypisany level, tym trudniej będzie go wam się nauczyć.
Walki pokemon toczą się w systemie fabularnym. Tzn, poza atakami których możecie używać, nikt nie broni wykorzystywać otoczenia, używać jakichś kombinacji ruchów czy też innych strategii. Podczas walki oba pokemony mają swoje HP wyrażone w %, o czym informuje MG. Kiedy HP jednego z pokemonów spadnie do 0, jest on niezdolny do walki i oznacza to jego przegraną. W grze działają także różne specjalne statusy takie jak uśpienie, paraliż itd które wywoływane są przez niektóre z ataków.
To, ile % HP spada przeciwnikowi po ataku, zależy od subiektywnej opinii MG na podstawie tego co napisali gracze, a także czynników takich jak siła ataku według pokedexa czy przewagi typów.
Offline
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.028 sekund, wykonano 9 zapytań - Pamięć użyta: 485.81 kB (Maksimum: 537.16 kB) ]